Úkoly 1. Generace
1. Brief vom Erbonkel (Dopis od strýce)
- hned po vytěžení první suroviny Vám přijde dopis od strýčka Horatia. Dole na konci dopisu je odkaz: "Wanderschaft beginnen!". Na ten kliknete a dostanete se na větší mapu, kde stojí Váš strýček. Se strýčkem si popovídejte a udělejte vše co Vám říká.
2. Geselligkeitstest (Průchod do vesnice)
- Dole vidíte strážného Tomba. Dojděte k němu a zkuste projít do vesnice. Tombo Vás nechce pustit. Je třeba natěžit 10 ks od nějaké suroviny, nebo požádat na chatu někoho, aby byl Vaším přítelem. Potom znovu promluvte s Tombem a on Vás pustí.
3. Onkel hat Hunger (Stýc má hlad)
- Strýc po Vás požaduje chleba, který získáte tím, že natěžíte obilí u domečku, v mlýně ho pomelete a v pekárně upečete. Když je hotov předejte ho strýci.
4. Geld gegen Ware (Peníze za zboží)
- Tento úkol spočívá v tom, že natěžíte nějakou surovinu a prodáte ji v NPC (stan vedle tržiště).
5. Berufswahl (Volba povolání)
- Pak vám strýček řekne, že si máte vybrat povolání. Vyberete si ho tím, že natěžíte tu surovinu, kterou budete chtít těžit nadále.
6. Das Wanderschwein (Vandrující prasátko)
- Když si popovídáte chvilku se strýčkem předá Vám svoje prasátko, které Vám pomůže najít poklad u cedule gildy. Prasátko začne kopat a vykope Vám 5 stříbrných.
7. Werkzeugkauf (Nástroj)
- Za úkol je koupit si pracovní nástroj. Nástroj koupíme v budově Werkzeughändler.
8. Ausrüstung (Zbroj)
- Za úkol je koupit si nějaký kus zbroje. Zbroj nakupujeme v budově Rüstunghändler.
9. Bürgerpflicht (Občanská povinnost)
- V tomto úkolu Vám přijde dopis od Tomba, ve kterém Vám oznamuje, že si na Vás někdo stěžoval. Tombo Vám za 8 ks surovin, poví, že to byl Senkel. Když za ním přijdete do taverny, tak Vám dá úkol - zvýšit úroveň skladu. Na tento úkol Vám dá 8 kusů mouky, chleba, desek, železa, cihel a uhlí. Ostatní suroviny si musíte natěžit nebo nakoupit sami.
10. Vertrauen gewinnen (Získání důvěry)
- Po přečtení dopisu od strýčka se vydáte za Senkelem a ten Vám řekne, že si máte najít gildu.
11. Leibwächter (Osobní strážce)
- Tady je je úkolem vyhrát 3 souboje v aréně. Připomínám , že v aréně, protože hodně hráčů spoléhá na výzvy hráčů, které vyzvou na chatu. Po tomto úkolu zajděte ke zbořeništi a tam si popovídejte se Senkelem.
12. Die Wette(Sázka)
- Po přečtení dopisu od Senkela se za ním zastavte v taverně. Pak zajděte za hráčem Black Jacku za arénou a vyhrajte u něj jednu hru. Pak zajděte znovu za Senkelem a on Vám dá za odměnu 1 zlatý.
13. Der Hamer(Kladivo)
- Pokud máte splněné všechny úkoly, tak můžete 10-tý den promluvit s prasátkem. Na hlavu Vám spadne kladivo a Vy zapomenete svoje povolání. Běžte k taverně pod arénou a popovídejte si s novou postavičkou Karamixem. Dá Vám od každé primární suroviny 5 ks a Vy si můžete znovu vybrat povolání. Tentokrát i sekundární.
14. Kinder des Waffenhändlers (Děti obchodníka se zbraněmi)
- Tento úkol se Vám otevře 13-tý den. Jako první si kupte v budově Waffenhändler nějakou zbraň a pak se vydejte ke Karamixovi. Karamix se rozbrečí, že mu loupežníci unesli děti. Když si popovídáte s prasátkem, tak Vás odvede k domečku loupežníků. V domečku musíte porazit 2 loupežníky.
15. Beute zurück(Kořist)
- Po osvobození dětí se vraťte ke Karamixovia on Vám za odměnu dá sekeru nepokácení stromu u arény. Jděte cestičkou pořád nahoru až dojdete k velkému kamenu. Kliknutím na kamen se dostanete do jeskyně, ve které najdete amulet. Ten potom doneste Senkelovi a získáte odměnu.
16. Die Kräuterhexe (Kořenářka)
- 20-tý den si promluvte prasátkem a to vás dovede za arénu ke kořenářce. Od této chvíle můžete využívat její služky. Z bylinek natrhaných u gildy Vám namíchá lektvary nebo může pohlídat prasátko.
17. Der Überfall (Přepadení)
- 24-tý den dostanete dopis od Tomba. Požaduje od Vás 50 cihel, 50 chlebů a 100 desek pro nejchudší. Dostanete se jen ke svému domu, do oblasti gildy a na trh!
18. Der fahrende Händler (Pojízdný obchodník)
- 28-mý den přijde dopis od Matricie o tom, že byl zatčen Pilou. Dojděte k vězení a hlídači Wegpostenovi dejte 99 stříbrných, aby Vás pustil k Pilouovi. Promluvte si s ním.
19. Zweiter Beru (Druhé povolání)
- 30-tý den přijde dopis od Karamixe, že si máte vybrat druhé povolání. Zajděte za ním a on Vám zase dá suroviny na volbu povolání.
20. Diebesgesindel (Banditi)
- 32-hý den se v třetí taverně objeví bandita. Porazte ho a získanou kořist doneste Pilouovi. Wegposten Vás nebude chtít pustit, vždy bude chtít o 1 stříbrný víc než máte. Zajděte za Matricií, kupte za 1 diamant prášek a proměňte ho v žábu. Pak předejte kořist Pilouovi. 33-tí den můžete odklidit z cesty za 10 BP hromadu kamení pod tržištěm. Druhého banditu najdete ve 4. taverně. Kořist zase doneste Pilouovi.
21. Schatzsuche (Hledání pokladu)
- 35-tý den dostanete dopis od strýčka, že si někde schoval peníze. Mapu najdete ve dvou sudech mezi vesnicí a trhem.
22. Zum Wasserfall (Vodopád)
- 38-mý den je Pilou volný. U 3. taverny najdete fialku. Doneste ji Tonkovi a ten Vás pustí k Pilouovu domu. Nikdo v domě není, ale na stole je lísteček.
23. Tauschgeschäfte (Výměna)
- 43-tí den se Pilou vrátí. Navštivte ho a on Vám dá růži. Růži doneste Heiderose a vyměňte za milostnou báseň. Jděte k Tonkovi a vyměňte báseň za rostlinnu. Rostlinu přineste Matricii a vyměňte ji za lektvar. Lektvar dejte Tombovi, ten vám za něj dá klobouky. Klobouky doneste Karamixovi, za ně dostanete část zbroje. Zbroj si necháte. Jděte k Pilouovi a popovídejte si s ním. Dostanete od něj amulet.
24. Liebesdienst (Služba z lásky)
- 47-mý den přijde dopis od Heiderose, ve kterém Vás žádá, aby jste zašli za převozníkem pod gildou. Když si s ním popovídáte, dá Vám dopis pro Heiderose a slíbí převoz na druhou stranu. Dopis doručte a vraťte se k převozníkovi. Nesplní slib, ale dá Vám 5 zlatých.
25. Immer der Nase nach (Pořád za nosem)
- 50-tý den zajděte do Pilouova domečku. Zjistíte, že je tam spoušť. Ze země seberte hlínu a vidle. Venku si popovídejte s prasátkem. Prasátko Vás dovede až k rozbitému mostu za 5BP a 100 ks dřeva ho můžete opravit. Hned za mostem odkliďte rozsypané ovoce a koňský hnůj z cestičky. Jděte stále dolů až dojdete k Liviovi. Zeptejte se ho na Piloua. Potom si popovídejte s prasátkem a ono Vám dá diamant.
26. Der Olivenölhändler (Obchodník s olivovým olejem)
- 54-tý den jděte za zraněným Liviem a promluvte s ním. Dá Vám 20 karaf s olivovým olejem. Jděte k městu a rozprodejte je Tomkovi, Tonkovi, Karamixovi a Matricii. Ptejte se jich, dokud neprodáte všechny. Pakse vraťte za Liviem a odevzdejte mu vydělané peníze. Dostanete z nich 20 stříbrných za odměnu.
27. Erde und Wein (Hlína a víno)
- 59-tý den přijde dopis od Livia, že potřebuje 3 lahve excelentního vína. Jděte za ním a řekněte mu, že mu pomůžete. Hned potom Vám přijde dopis od strýčka Horatia. Najdete ho u kulaté konstrukce směrem na západ. Promluvte si s ním o hlíně, kterou nosíte s sebou. Poví Vám, že pochází z nějaké vinice, ale neví ze které. Jděte zpět k místu, kde jste poprvé potkali Livia a kousek vpravo je vinice, která patří Jolajovi. Natrhejte pár hroznů, necte si z nich udělat víno a pak zajděte za strýčkem. Postavte se blízko něho a v inventáři klikněte na lahve. Dobré víno se Vám do inventáře vrátí a zbytek si strýc nechá. Až budete mít 3 lahve kvalitního vína, doneste je Liviovi a získáte za to med.
28. Zugang zum Weingut: (Doporučení vinice)
- 65-tý den přijde dopis od strýce, zajděte k vinici a tam Vás Jolaius nebude chtít pustit dál. Budete muset donést kožich medvěda, aby jste mohli projít dál. Medvěda si můžete zabít sami, když mu dáte med, nebo si najmout lovce, který je ve třetí taverně. Lovec Vám dá kožich za 8 zlatých. S medvědím kožíškem se vraťte k Jolajovi a dejte mu ho. On Vás za to pustí dál přes vivice. Dojděte na hřbitov a tam si přečtěte náhrobky. Zjistíte, že je strýček Horatio mrtvý. Pak zajděte ke všem postavičkám ve hře a oznamte jim strýcovu smrt. Od některých z nich něco dostanete.
29. Der alte Friedhof (Starý hřbitov)
- 67-mý den navštivte strýcův hrob. Zjistíte, že je otevřený, tak vstupte dovnitř. Najdete uvězněného Piloua a Senkela. Osvobodíte je stisknutím kamenů u jejich cel v tomto pořadí: Pilou: 2-3-2-1-3 Senkel: 3-1-2 Potom celá obrazovka ztmavne a Vy se objevíte na hřbitově a z inventáře vám zmizí amelet a Karamixova sekera. Také se všechny Vaše potřeby dostanou na nulu.
30. Zu Kräften kommen (Zotavení)
- 72-tý den dostanete dopis od Jolaia ohledně pozůstatku po Horatiovi. Když za ním přijdete, řekne Vám, že máte posekat 5x obilí (Getreide) a že si máte ještě promluvit s Matricií a Tombem. Zajděte za nimi a od Martricie dostanete za úkol natěžit 5x železnou rudu (Erz) a od Tomba natěžit 5x hlínu (Lehm). Hlavně za nimi nezapomeňte zajít dřív než budete těžit. Když tyto suroviny natěžíte vraťte se k postavičkám a oznamte jim, že máte hotovo. Postavy vám jedna po druhé poví část hesla do zbořeniště. Celé heslo zní: MUNDUS VULT DECIPI Ve zbořeništi je duch strýčka Horatia. Popovídejte si s ním a porozhlédněte se po místnosti. V rohu, kde je opřen meč, najdete kus výzbroje. U kamenů v dalším rohu najdete 5 zlatých a u prostřední vázy najdete přenosné jídlo. Teď už máte všechno a strýček může zmizet.
31. Die geheimnisvolle Römerin (Tajemná římanka)
- 80-tý den dostanete dopis od Senkela a Piloua. Jděte za nimi a promluvte s nimi. Poví Vám o Loreně. Jděte za ní, má domeček pod chaloupkou loupežníků. Ona s Vámi nebude chtít mluvit, protože nemáte stříbrný plášť. Promluvte si s Jolaiem a ten Vám o ní něco poví, a pak Vás pošle za Karamixem, protože by mohl mít plášť. Karamix plášť nemá a pošle Vás dál. Než plášť získáte musíte navštívit tyto lidi a ptát se jich na tento plášť: převozník - Matricia - Senkel - Tonk - Pilou. Pilou Vám dá plášť a Vy jděte za Lorenou znovu a popovídejte si s ní. Ona Vám slíbí, že Vás pozve do svého domečku.
32. Die Liste (Seznam)
- 87-tý den dostanete dopis od Loreny a musíte jí donést tyto věci: něco proti migréně, chléb, láhev vody, ovčí sýr. Tyto věci získáte od herních postav: něco na migrénu získáte za pusu u Matricie, chleba si upečte nebo kupte, vodu dostanete od Senkela, a sýr Vám dá Tombo. Pak vše odneste Loreně do jejího domečku.
33. Wo steckt der Druide? (Kde se nachází druidové?)
- 92-tý den Vám přijde dopis od Loreny, navštivte ji popovídejte si s ní a ona Vám dá mapu, podle které musíte najít magická místa druidů. Také Vám poví, že jako heslo musíte použít její jméno pozpátku (ANEROL). Podle mapy najděte tato místa (ohniště blízko Pilouova domečku, obruč blízko Liviova domečku a lavička nad domečkem loupežníků). Vyslechněte si druidy, kteří se Vám zjeví po vyslovení správného hesla.
34.Die Verfolgung (Sledování)
- 98-tý den přijde dopis od Piloua, který nás posílá za Tombem, když si s Tombem promluvíte, během hovoru se objeví dole na obrazovce druidův syn ve fialovém hábitu a naším úkolem je ho sledovat. Vždy když na něj klineme, tak se přesune o kousek dál. Postupně za ním jdeme až k místu, kde původně stál převozník. Tam na něj klikneme naposledy a on kolem sebe vytvoří ochranné pole.
35.Aufmerksamkeit erringen (Získání pozornosti)
- 105tý den přijde dopis od Senkela, který se týká druidova syna. Jdětě za ním k řece. Stojí u řeky s otcem a hádají se v ochranném poli. Zajděte za Matricií a ta Vám poradí bylinku (Nieskraut), která pole zruší. Pošle Vás pro ni na jedno z míst, na mapě od Loreny. Musíte zajít na to místo, kde předtím byl strýček Horatio u Liviova domku. S bylinkou zajděte zpět za Matricií, která ji začaruje a pošle Vás k řece. Zjistíte, že bylinka nefunguje, vraťte se k Matricii a ta tentokrát použije správné zaklínadlo a bylinka bude fungovat. Druidové začnou kýchat, amulet spadne do vody, převozník odplave na voru. Syn je bez amuletu a přísahá Vám pomstu.
36.In Sicherheit bringen (Útěk do bezpečí)
- 107mý den přijde další dopis od Senkela, kde nám píše, že se okolo potulují Druidové. Když vyjdete ven, tak na každém kroku potkáte druidova syna a ten s Vámi bude chtít bojovat, vždycky Vás porazí, protože je mnohem silnější. Utíkejte k Loreně do bezpečí, popovídejte si s ní a pak už byste chvíli neměli na mladého druida narazit.
37.Kampf gegen Druidenzöglinge (Boj s druidovým synem)
- 109tý den přijde anonym, že máte přijít k aréně, tam stojí druidův syn, ale je na Vás moc silný. Musíte zajít z Lorenou a zeptat se, co na něj platí. Lorena si vzpomene, že "Olivenöl" ho oslabil a že má jednu láhev ve skříňce, ale nevzpomíná si na heslo k zámku. Pro zjištění hesla k tomuto zámku musíte projít všech pět hospod od severu k jihu a spočítat věci uvnitř.
- v první hospodě ve vesnici musíte spočítat mrtvá zvířata (2)
- ve druhé hospodě u bažiny musíte spočítat akvária (3)
- ve třetí hospodě u Karamixemusíte spočítat rohy na pití (9)
- ve čtvrté hospodě pod Heiderose musíte spočítat svíčky (4)
- v páté hospodě u Jolaiova domečku musíte spočítat vázy (6)
Heslo je tedy "23946". Musíte ho zadat do zámku na skříňce, ktrá je za Lorenou u zdi. Říkat heslo Loreně nemá smysl, protože ho nepozná a bude tvrdit, že není správné. Teď, když už jste získali olej můžete se vrátit k aréně. Druid se zeptá, jestli jste připraveni, napije se Vašeho oleje a můžete ho porazit. Pokud je na Vás pořád ještě příliš silný (jeho útok je jen 80-120, ale má přes 400 životů), můžete sehnat ještě jednu láhev oleje. Stavte se v taverně u Liviova domečku, zeptejte se na olej hospodského, ten Vás pošle za Jurijem, který sedí v té stejné taverně. Jurij po Vás bude chtít vodku, kterou musíte získat od hospodského, musíte se ho zeptat několikrát, protože Vám ji nebude chtít dát. Vodka Vás bude stát 12 zlatých. Předejte vodku Jurijovi a zahrajte si s ním šachy, ukáže Vám rozehranou hru a vy pak táhněte E3G5. S druhou lahví už druida porazit musíte i kdybyste nechtěli.